Saturday, August 2, 2008

Sekilas Pandang

Tadi sembang ngan orang yg hire aku jd cleaner rumah dier, Mr. Kumar.
He told me a lot of things about his life. Well, he's an Indian, pure one from mainland.
He had worked in so many countries. Just name them, China, Singapore, Australia and even Malaysia for 3 years.
The whole time in his life was spent traveling around the world, trying and experimenting new working environment.
Wow, sounds great to me.
Then, he asked me one simple question, "are you planning to work here in Brisbane after study?". (kejer luar dari Malaysia?)

Hmmmmm, buat aku terfikir gak sebenarnyer.
Memang menarik kalo bekerja ditempat orang. Dapat mengenali dunia dengan lebih jelas.
Andai kalo aku dapat kejer kat Saudi Arabia best gak.
Haha... Dekat skit ngan Baitullah n makam Rasulullah. Mmg tuh impian aku gak masa form 4, wanna build a house either in Makkah or Madinah.
I dont even care about the job wages and bonuses. It doesnt matter. As long as I have the money to sustain my basic needs and serve Allah's course, that would be just fine.

Tapi, kalo aku fikir2 balik... mak ayah aku kat Malaysia.
Aku anak laki lak tuh. Mmg xbleh ah nak kejer jauh2 dari diorang. Aku kena jaga diorang. Xkan laaa nak bawak diorang kuar dari Malaysia. Sakit tulang2 belakang diorang. Dahlaa nak kena adapt tempat orang lak tuh... haha.
Pastu, kerajaan Malaysia laa yg membuatkan aku berjaya sampai kat mana aku skarang nih. So, it's an obligation for me to repay the debt of my motherland.
Ish2... Tapi seriously, aku diuji kejap tadi sebagai seorang warganegara Malaysia..... hahaha.

No comments: