Saturday, September 6, 2008

Mencari Pengalaman Bekerja

Akhirnya, ada gak platform tuk aku mencari pengalaman bekerja di dapur restoran.
Agak complicated awal2..
kena otai chef sound "2 middle, 4 side", "1 platter for two", "three salad side" (PENING!!).
Pastu dier punyer dip-dip.... turquoise, leek, bagama, asos, euphesus, waaaa!! bleh pecah paler.
1st day mmg kelam kabut sumer...

tapi Alhamdulillah, biler masuk 2nd day.. bnyk bender dah aku bleh hafal.
Apa yang best nyer.. makanan dalam kedai tuh aku bleh makan anytime aku nak.
tgk menu, harga makanan paling murah 8.00 dollar.... kalo nasi = 24.00 dollar. Tobak untung aku.
Kalo masa closing, makanan bnyk lebih, bleh tapau bawak balik.
Wahaha, dapat gak merasa turkish food.
Walaupun gaji x tinggi, at least aku dapat experience yg bleh bantu aku cari kejer yg lebih establish...

Setakat nih, I enjoy my work and looking forward to learn more.
Coretan sementara... lama x type.

4 comments:

Naqiah said...

wow..move forward?no more games?hmmm..
bestnya kerja dlm kitchen..but soon i will experience it by my self..tungguuuuuuuu huhu

Pendatang Tanpa Nama said...

Erm.... ader lagi laa game tuh. Tapi sgt kurang. Mmg best kejer kitchen nih. Sbb dapat makan lekpun.. huhu. Tapi awak nanti jadi tukang masak, lagi otai kut. Saya kitchen hand jer.

Naqiah said...

i'm not going to be a chef la..i'm manager born 2 be..haha..always people misunderstood..kui2..

Alice said...

bestnye hasani dapat kerja kat dapur.. teringin juga.